?>
Име на проект: №1 | Изследване на PV системи и енергоспестяващи източници на светлина | Година: | 2022 | Уч. година: | 2022 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Описание: | Изследване на PV системи и енергоспестяващи източници на светлина | Позиция в проекта: | член на колектив | Бр.заети: | . | | Име на проект: №2 | Оптимални линейни кодове и иновативни информационни образователни технологии | Година: | 2021 | Уч. година: | 2021 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Позиция в проекта: | член на колектив | | Име на проект: №3 | CEEPUS CIII-PL-1509-01-2021 | Година: | 2021 | Уч. година: | 2020 | Вид проект: | Научен проект - международен | Описание: | CEEPUS CIII-PL-1509-01-2021 Summer School | Позиция в проекта: | член на колектив | Бр.заети: | . | | Име на проект: №4 | Оптимални линейни кодове и иновативни информационни образователни технологии | Година: | 2020 | Уч. година: | 2020 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Позиция в проекта: | член на колектив | | Име на проект: №5 | Съвременни образователни технологии, културно наследство и Web достъпност | Година: | 2018 | Уч. година: | 2017 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Описание: | Съвременни образователни технологии, културно наследство и Web достъпност | Позиция в проекта: | член на работния колектив | Бр.заети: | - | | Име на проект: №6 | International Week “Science in Motion”, Catholic University of Applied Sciences Freiburg, June 10th - 15th, 2018 | Година: | 2018 | Уч. година: | 2017 | Позиция в проекта: | participant, invited lecturer | | Име на проект: №7 | Erazmus+ teacher mobility, Catholic University of Applied Sciences Freiburg, DE, 2018 | Година: | 2018 | Уч. година: | 2017 | Позиция в проекта: | participant, invited lecturer | | Име на проект: №8 | Decent Work net- International workshop on decent work and the future of work | Година: | 2016 | Уч. година: | 2017 | Вид проект: | Научен проект - международен | Описание: | II International workshop on decent work and the future of work | Позиция в проекта: | participant, invited lecturer | Бр.заети: | 21 | | Име на проект: №9 | Erazmus - teacher mobility, University of Malaga, Spain | Година: | 2013 | | Име на проект: №10 | Мониторинг на ефективността на електронно обучение | Година: | 2013 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Период: | 3 год. | | Име на проект: №11 | BG051PO001-4.3.04-0051, РАЗВИТИЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ВИРТУАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ В ТУ-ГАБРОВО | Година: | 2012 | Вид проект: | Научен проект - външен за ТУ Габрово | Период: | 2 год. | | Име на проект: №12 | Chemistry is all around network - 518300-LLP-2011-IT-COMENIUS-CNW | Година: | 2012 | | Име на проект: №13 | Curriculum Development of Joint Master in International Public Administration and Management (MIPAM) - 510837-LLP-1-2010-1-DE-ERASMUS-ECDSP | Година: | 2011 | | Име на проект: №14 | Влияние на глобалната конкурентоспособност, базирана на знанието, върху инвестиране в развитието на технологията на обучение в ТУ – Габрово. | Година: | 2011 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Период: | 2 год. | | Име на проект: №15 | Внедряване на информационно-комуникационни иновации в технологията на обучението в Технически Университет – Габрово | Година: | 2010 | Вид проект: | Научен проект - вътрешен в ТУ Габрово | Период: | 1 год. | | Име на проект: №16 | Intelligent e-Assessment for an Adaptable Personal Learning Environment, The Royal Society, UK | Година: | 2010 | Вид проект: | Научен проект - международен | Период: | 2 год. | | Име на проект: №17 | CEEPUS CIII-PL-1509-01-2021 | Година: | 2010 | Уч. година: | 2020 | Описание: | CEEPUS CIII-PL-1509-01-2021 Summer School | Позиция в проекта: | член на колектив | | Име на проект: №18 | European Master in Social Work (EMSW) 503611-LLP-1-2009-1-NL-ERASMUS-ECDCE | Година: | 2009 | | Име на проект: №19 | Socrates/Erazmus, Teacher mobility (University of Teesside) | Година: | 2002 | |
Публикация: №1 | Тодорова-Лазарова, В., Л. Начева-Скопалик, Ръководство за лабораторни упражнения MICROSOFT EXCEL, Габрово, 2015, ISBN 978-954-638-540-6 | Издателство: | Университетско издателство "Васил Априлов", Габрово | Изд.год.: | 2015 | Вид: | Учебна литература - Учебно пособие | | Публикация: №2 | Начева-Скопалик, Л., В. Тодорова-Лазарова, Ръководство за лабораторни упражнения MATLAB, Габрово, 2015, ISBN 978-954-683-542-0 | Издателство: | Университетско издателство "Васил Априлов", Габрово | Изд.год.: | 2015 | Вид: | Учебна литература - Учебно пособие | | Публикация: №3 | Начева-Скопалик Л., Лекции по Информатика (Matlab), електронни обучаващи материали, Електронно издателство ТУ-Габрово, ISBN: 978-954-683-464-5, http://epubl.tugab.bg/, 2011 | Издателство: | Електронно издателство ТУ-Габрово | Изд.год.: | 2011 | Вид: | Учебна литература - Учебно пособие | | Публикация: №4 | Начева-Скопалик Л., Информатика, електронни обучаващи материали, Електронно издателство ТУ-Габрово, ISBN: 978-954-683-436-8, http://epubl.tugab.bg/, 2010. | Издателство: | Електронно издателство ТУ-Габрово | Изд.год.: | 2010 | Вид: | Учебна литература - Учебно пособие | | Публикация: №5 | Nacheva-Skopalik L., Employment opportunities for personal and professional development for women in Science and University Education - some Bulgarian experience, e-Revista Internacional de la Protección Social, (e-RIPS), Vol. VII, Nº 2, 2022, ISSN 2445-3269, pp. 225 - 242 | Издателство: | e-Revista Internacional de la Protección Social, (e-RIPS), Vol. VII, Nº 2, 2022, ISSN 2445-3269 | Изд.год.: | 2022 | Вид: | Научна публикация - Статия в чужд. списание | Web: | https://institucional.us.es/revistas/Prot_Social/7_2/E-RIPS_2022_vol_7_n2_14_nacheva.pdf | | Публикация: №6 | Nacheva-Skopalik L., “Employment opportunities for personal and professional development for women in science and university education – some Bulgarian experience”, III International Workshop on Decent Work, University of Malaga,Spain, 3rd and 4th of May 2021 (invited paper, virtual) | Издателство: | III International Workshop on Decent work | Изд.год.: | 2021 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | | Публикация: №7 | Lilyana Nacheva-Skopalik, Steve Green, Intelligent Adaptable e-Assessment for Inclusive e-Learning, Learning and Performance Assessment: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (3 Volumes), IGI-Global, 2020, pages 1185-1199, ISBN13: 9781799804208 | Издателство: | IGI-Global | Изд.год.: | 2020 | Вид: | Глави от книга (чужд. издание) | | Публикация: №8 | Lilyana Nacheva-Skopalik, Investigación piloto para definer las prioridades del conjunto incipiente de indicadores de trabajo digno, Revista Internacional y Comparada de RELACIONES LABORALES Y DERECHO DEL EMPLEO, Volumen 8, número 3, julio-septiembre de 2020 @ 2020 ADAPT University Press –ISSN2282-2313 | Издателство: | Revista Internacional y Comparada de RELACIONES LABORALES Y DERECHO DEL EMPLEO, Volumen 8, número 3, julio-septiembre de 2020 @ 2020 ADAPT University Press | Изд.год.: | 2020 | Вид: | Научна публикация - Статия в чужд. списание | | Публикация: №9 | Nacheva-Skopalik L., Evaluation of decent work using emerging set of indicators, II international workshop on decent work and the future of work, 7-8 of May, 2018, University of Malaga, Spain | Издателство: | II international workshop on decent work and the future of work, 7-8 of May, 2018, University of Malaga, Spain | Изд.год.: | 2018 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | | Публикация: №10 | Nacheva-Skopalik L., Las Aportaciones de las Técnicas de Clasificación y Medición de la Satisfacción respecto al Desarrollo del concepto de Trabajo Decente, ADAPT University Press Revista Internacional y Comparada de RELACIONES LABORALES Y DERECHO DEL EMPLEO, Volumen 4, núm. 4, octubre-diciembre de 2016 | Издателство: | ADAPT University Press Revista Internacional y Comparada de RELACIONES LABORALES Y DERECHO DEL EMPLEO, Volumen 4, núm. 4, octubre-diciembre de 2016 | Изд.год.: | 2017 | Вид: | Научна публикация - Статия в чужд. списание | | Публикация: №11 | Lilyana Nacheva-Skopalik, Steve Green, Intelligent Adaptable e-Assessment for Inclusive e-Learning, International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), Volume 11, Issue 1, January - March 2016 | Издателство: | IGI Global Publishing, International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT) | Изд.год.: | 2016 | Вид: | Научна публикация - Статия в чужд. списание | Пълен текст: | Изтегли | | Публикация: №12 | Milena Koleva, Lilyana Nacheva-Skopalik, Dragomir Vassilev, Compensation e-Learning in Fundamental Education, Proceedings of International Conference New Perspectives in Science Education, 17-18 of March 2016, Florence (Italy) | Издателство: | International Conference New Perspectives in Science Education | Изд.год.: | 2016 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | Абстракт: | One of the considerable disadvantages of Bulgarian educational system in the area of higher education is that it does not offer enough lifelong learning opportunities. In reply to the increasing need for more effective learning forms the Technical University of Gabrovo has developed sets of interactive learning materials designed for students following different bachelor and master degree courses. They have been elaborated within the project BG051PO001-4.3.04 funded by the European Social Fund. Some of the sets are based on the learning content of the general subjects in secondary school such as Mathematics, Physics, Chemistry. They are intended for the so called “compensation learning” whose aim is to eliminate the learning differences in the different types of secondary schools and to build the required volume of knowledge providing an equal entry level of knowledge to the first-year university students so that they can better cope with their academic studies. The present paper considers the development methodology and the results from experimental testing of the interactive learning course for “compensation e-learning” in Chemistry – a subject included in the curricula of all bachelor engineering degree courses offered at the University. Survey was carried out among the students attended the testing in order to study their opinion about the applied reaching approach. The results show that they highly appreciate such a learning course because of the opportunity for not limited in time and place autonomous self-study (something which extremely relieves part-time students), the learning content presented in easy to understand way, and its effectiveness in compensation of missing knowledge from secondary school. The last one, in turn, eases their academic studies. | Пълен текст: | | | Публикация: №13 | Nacheva-Skopalik L., Koleva M., Teaching chemistry at technical university, Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, Volume 24 Number 2, 2015, pp 176-186 | Издателство: | Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education | Изд.год.: | 2015 | Вид: | Научна публикация - Статия в бълг. списание | Пълен текст: | Изтегли | | Публикация: №14 | Koleva, M., Lilyana Nacheva-Skopalik, Dragomir Vassilev, Sustainable Development of Chemistry E-learning, International Conference “New Perspectives in Science Education”, Florence, Italy 20 - 21 March 2015, ISBN 978-88-6292-600-3 | Издателство: | Libreriauniversitaria.it. | Изд.год.: | 2015 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | Абстракт: | One of the considerable disadvantages of Bulgarian educational system in the area of higher education is that it does not offer enough lifelong learning opportunities. In reply to the increasing need for more effective learning forms the Technical University of Gabrovo has developed sets of interactive learning materials designed for students following different bachelor and master degree courses. They have been elaborated within the project BG051PO001-4.3.04 funded by the European Social Fund. Some of the sets are based on the learning content of the general subjects in secondary school such as Mathematics, Physics, Chemistry. They are intended for the so called “compensation learning” whose aim is to eliminate the learning differences in the different types of secondary schools and to build the required volume of knowledge providing an equal entry level of knowledge to the first-year university students so that they can better cope with their academic studies. The present paper considers the development methodology and the results from experimental testing of the interactive learning course for “compensation e-learning” in Chemistry – a subject included in the curricula of all bachelor engineering degree courses offered at the University. Survey was carried out among the students attended the testing in order to study their opinion about the applied reaching approach. The results show that they highly appreciate such a learning course because of the opportunity for not limited in time and place autonomous self-study (something which extremely relieves part-time students), the learning content presented in easy to understand way, and its effectiveness in compensation of missing knowledge from secondary school. The last one, in turn, eases their academic studies. | Web: | http://conference.pixel-online.net/NPSE/conferenceproceedings.php | Пълен текст: | | | Публикация: №15 | Начева-Скопалик Л., МОНИТОРИНГ НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ, Journal of the Technical University of Gabrovo, Vol. 49’2015 (39-45) | Издателство: | Journal of the Technical University of Gabrovo, Vol. 49’2015 (39-45) | Изд.год.: | 2015 | Вид: | Научна публикация - Статия в бълг. списание | | Публикация: №16 | • Скопалик, Л. В., Пл. Данаилов, М. Колева. Интердисциплинарно обучение по информатика. Сборник с доклади на Международната научна конференция УНИТЕХ’2014, Габрово, 21-22 Ноември 2014, стр. 299-305, ISSN 1313-230X | Издателство: | Сборник с доклади на Международната научна конференция УНИТЕХ’2014, Габрово, 21-22 Ноември 2014 | Изд.год.: | 2014 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №17 | Л. Начева-Скопалик, Р. Иванова, П. Стефанова, В. Тодорова-Лазарова, “Критерии за мониторинг на ефективността на електронно обучение”, Unitech’13, 22-23.11.2013, Габрово | Издателство: | Unitech’13, 22-23.11.2013, Габрово | Изд.год.: | 2013 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №18 | Л. Начева-Скопалик, Р. Иванова, П. Стефанова, “Оценка на ефективността на електронно обучение”, Unitech’13, 22-23.11.2013, Габрово | Издателство: | Unitech’13, 22-23.11.2013, Габрово | Изд.год.: | 2013 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №19 | Nacheva-Skopalik L., ., Adaptable personal e-assessment, International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT)- http://www.igi-global.com/journal/international-journal-web-based-learning/1081, 2013 | Издателство: | International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT)- http://www.igi-glob | Изд.год.: | 2013 | Вид: | Научна публикация - Статия в чужд. списание | Пълен текст: | Изтегли | | Публикация: №20 | 1. Skopalik, L. Nacheva, M. Koleva. Evaluation of students’ opinion for enchansing their motivation in learning chemistry at technical university. Proceedings of International conference “ New perspectives in science education” , 8-9.03.2012, Florence, Italy, pp.23-28. | Издателство: | Proceedings of International conference “ New perspectives in science education” , 8-9.03.2012, Flor | Изд.год.: | 2012 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | | Публикация: №21 | Koleva, M., L. Nacheva – Skopalik. Making Chemistry an attractive Subject for Lifelong Learning: Interactive approach in presenting educational content. Proceedings of International conference “ New perspectives in science education” , 8-9.03.2012, Florence, Italy, pp.29-34 | Издателство: | Proceedings of International conference “ New perspectives in science education” , 8-9.03.2012, Flor | Изд.год.: | 2012 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | | Публикация: №22 | Л.Начева-Скопалик, Иванова Р., Тодорова-Лазарова В., СБОРНИК ОТ ЗАДАЧИ ПО ПРОГРАМИРАНЕ, Решени примери и задачи за самостоятелна работа, електронно издание, ТУ-Габрово, 2012, ISBN 978-954-683-465-2 | Издателство: | електронно издание, ТУ-Габрово | Изд.год.: | 2012 | Вид: | Учебна литература - ELSE - упражнения | | Публикация: №23 | Nacheva-Skopalik L., Green S., E-assessment for adaptable personal learning, International Workshop on Human-Computer Interaction and eLearning Systems (HCIeLS 2011), within the International Conference on Information Technologies, St. St. Constantine an | Изд.год.: | 2011 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №24 | Nacheva-Skopalik L., Social work, social inclusion and e-learning, Journal of the Technical University of Gabrovo, Vol. 46, 2011 | Изд.год.: | 2011 | Вид: | Научна публикация - Статия в бълг. списание | | Публикация: №25 | Nacheva-Skopalik L., Satisfaction measurement in Education, book chapter, Handbook of Research on E-Learning Standards and Interoperability: Frameworks and Issues, ISBN13: 9781616927899, ISBN10: 1616927895, EISBN13: 9781616927905, pp 435-466, IGI Global | Издателство: | IGI Global, 701 E. Chocolate Avenue, Hershey, PA 17033, USA, 2011, http://www.igi-global.com/bookst | Изд.год.: | 2011 | Вид: | Друга | | Публикация: №26 | Nacheva-Skopalik L., Cumulative test system for automated formative and diagnostic assessment, ICL 2010, Hasselt, Belgium, 15-17.09.2010 | Изд.год.: | 2010 | Вид: | Научна публикация - Доклад от нац. конф. в чужбина | | Публикация: №27 | Nacheva-Skopalik L., Improving e-learning with diagnostic assessment, 10th Anniversary International Scientific Conference Unitech’10, Габрово, България,19-20.11.2010 | Изд.год.: | 2010 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №28 | Nacheva-Skopalik L., Green S., Student learning process control – more than just formative assessment, International conference Infotech’09, St. Konstantain and Elena, 16-20.09.2009. | Изд.год.: | 2009 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №29 | Начева-Скопалик Л., Изследване на интелигентен кибернетичен модел на обучение за текущо оценяване и диагностика при отворено и дистанционно обучение, автореферат на дисертация за присъждане на образователна и научна степен „доктор”, Университетско издател | Изд.год.: | 2008 | Вид: | Друга | | Публикация: №30 | Green S, Nacheva-Skopalik L, Pearson E, An Adaptable Personal Learning Environment for e-Learning and e-Assessment, CompSysTech’08, Gabrovo, 12-13 June 2008 | Изд.год.: | 2008 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд. конф. в Б-я | | Публикация: №31 | Nacheva-Skopalik L., An examination of an intelligent cybernetic learning model for formative assessment and diagnostics in open and distance learning, PhD thesis, University of Teesside, UK, 2007 | Изд.год.: | 2007 | Вид: | Дисертация | | Публикация: №32 | Nacheva-Skopalik L, Skopalik E, Stoyanov S, Examination of feedbacks efficiency within automated system for distance education, CEEPUS CZ – 103 International Summer School “Informatics systems in Automation”, University of Maribor, FEECS, Maribor, Sloven | Издателство: | CEEPUS CZ – 103 International Summer School “Informatics systems in Automation”, University of Maribor, FEECS, Maribor, Slovenia, 2007 | Изд.год.: | 2007 | Вид: | Научна публикация - Доклад от межд.конф. в чужбина | |
|